torsdag 23. august 2012

Vannliljer

I disse dager kan du oppleve fantastiske farger langs vannkanten mange steder i landet. I nærområdet mitt finnes mange små vann der vannliljen vokser, og jeg har de siste årene oppsøkt disse stedene med sikte på å få til noen brukbare bilder. Det er ikke så lett, men denne gangen føler jeg at jeg fikk til litt av det som jeg har forsøkt på, altså noenlunde ryddige bilder med fokus på de sterke fargene. NB! Husk at ørreten ofte finnes langs ytterkanten av vannliljebeltet, så det kan være greit å ta med fiskeutstyr :)




8 kommentarer:

Ivar Bjørdalsbakke sa...

Hei! Flotte bilder! Favoritten blir nummer 2. Den er virkelig flott oppbygd. Nydelige farger, ro i komposisjonen uten å bli for oppstilt og kjedelig. Godt jobbet!

Stein Kristian Martinsen sa...

Det gjør seg med litt høstfarger på vannliljebladene. Du har lykkes godt med å få reine komposisjoner. Jeg synes det første bildet blir veldig bra, bl a fordi det svarte vannet er svart.

Thorfinn Bekkelund sa...

Mye bra her. Min favoritt er nr 1. Deilig med bladet helt oppe til høyre :-)

Geir Helge Solevåg sa...

Takk for tilbakemeldinger alle tre. Kult at du la merke til bladet Torfinn, det ble nemlig nøye vurdert og inkludert :)

Thorfinn Bekkelund sa...

99 av 100 ville gjort den tabben å fjerne bladet, men det må være der for å unngå at det blir sterilt. Sterilt blir det når alt av "overflødige" elementer fjernes. Dette er hva jeg kaller et positivt irritasjonsmoment.

Ingebjørg Fyrileiv Guldvik sa...

Lekre bilder! Jeg synes best om det første, som har så mye innhold og elementer, men som likevel er godt komponert. Du holder god orden i innholdet. Bladet oppe til høyre gjør enormt mye for komposisjon, linjer og balanse. Vakkert forfall.

Torbjørn Wingsternes sa...

Tre vakre bilder av vannliljer.

Magnar Børnes sa...

Fin serie! Syns de to første er best, og det første kanskje mest løssluppent uten å miste formen. Det liker jeg! Det andre svært velkomponert, men ikke så lekent.